Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Etapy montażu automatyki do bram garażowych
Montaż automatyki do bram ma na celu umożliwienie łatwego i szybkiego otwarcia lub zamknięcia bramy. Kierowca nie musi wychodzić z samochodu, by wjechać na posesję. To bardzo wygodne np. w zimie, przy bardzo niskich temperaturach. Poza napędem, a więc silnikiem i przekładnią, ważną rolę pełni również sterownik. Elementy te, dla sprawnego funkcjonowania, muszą być prawidłowo zainstalowane. Dowiedz się, jak to zrobić!
Co jest ważne przed montażem automatyki?
Automat do bram garażowych to zaawansowany układ elektryczno-mechaniczny. Wybór optymalnego modelu to pierwszy krok instalacji. Warto zwrócić uwagę na to, że różne bramy garażowe mają odmienne napędy i wymagania. Najpopularniejsze ich rodzaje, segmentowe i uchylne, są bardzo proste w automatyzacji. W ich przypadku trzeba tylko dopasować sprzęt do parametrów konkretnego modelu i zapewnić odpowiednie warunki montażu.
Przed instalacją trzeba wybrać odpowiednią moc automatu. Jak wskazują specjaliści firmy RAPI, standardowa ich moc wynosi 400-1200 N. Zależy ona głównie od ciężaru bramy. Dokonując wyboru siłownika, trzeba wziąć pod uwagę również prędkość pracy całej instalacji, rodzaj naciągu napędu i jego funkcje.
Przebieg montaż napędu do bramy garażowej
Montaż automatyki do bram garażowych różni się w zależności od typu bramy. Trzeba do niej doprowadzić przewód zasilający, dzięki któremu napęd będzie działał. Konieczne jest przytwierdzenie poszczególnych elementów zestawu. Zwykle montuje się szynę, po której porusza się element ciągnący i pchający bramę bądź siłowniki z ramionami. Prowadnice, ograniczniki otwarcia, wsporniki oraz ramiona trzeba precyzyjnie rozmieścić. Ważne jest prawidłowe ich wypoziomowanie i stabilne przytwierdzenie.
W zależności od rodzaju bramy, konieczne jest zamontowanie silnika, np. pod sufitem w garażu. W przypadku bram skrzydłowych może się on składać z dwóch siłowników z ramionami oraz centrali sterującej. Urządzenie podłącza się do zasilania. Napęd należy również zaprogramować i przetestować. Niezbędne jest sparowanie układu z pilotami i uruchomienie go. Warto wykonać pełny cykl pracy, a więc otwieranie i zamykanie bramy. Można również zamontować fotokomórkę lub lampę ostrzegawczą, jako dodatkowe wyposażenie. Funkcje napędu muszą być odpowiednio zaprogramowane. Dokonuje się tego zwykle przez wciśnięcie określonych przycisków, zgodnie ze wskazaną sekwencją.
Realizowane podczas instalacji etapy są zależne od rodzaju bramy garażowej. Warto pamiętać, że montaż wymaga doświadczenia w wierceniu, wbijaniu, mierzeniu i poziomowaniu różnych przedmiotów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana