Co to jest Internet mobilny i jak go wybrać?

Co to jest Internet mobilny i jak go wybrać?

Powszechny dostęp do Internetu to w dzisiejszych czasach absolutny standard. Z usługi tej korzysta niemalże każdy posiadacz telefonu komórkowego. Liczba urządzeń zdolnych do łączenia się z siecią rośnie z dnia na dzień. W tym tekście wyjaśnimy, co to jest Internet mobilny i czym kierować się przy jego wyborze. Zapoznaj się z naszym poradnikiem!

Co to jest Internet mobilny?

Internet mobilny jest jedną z najczęściej świadczonych usług przez operatorów sieci komórkowych. Dzięki niemu możliwe jest korzystanie z bezprzewodowego dostępu do sieci we wszystkich miejscach objętych zasięgiem providera. Do korzystania ze świadczenia potrzebne jest urządzenie zdolne do łączenia się z Internetem. Dziś zazwyczaj jest to modem, tablet lub telefon komórkowy. Wielu operatorów posiada już w swojej ofercie Internet mobilny na kartę.

Prędkość Internetu mobilnego uzależniona jest od technologii przesyłania danych. Nie ważne czy korzystasz z połączenia z siecią w telefonie komórkowym, czy łączysz się przez modem. Rozróżniamy kilka standardów usługi. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • GPRS – umożliwia ograniczoną, powolną transmisję danych. Jej wartość waha się pomiędzy 30 a 80 kb/s. Współcześnie ten rodzaj technologii należy uznać za archaiczny, gdyż nie pozwala na swobodne surfowanie i przeglądanie stron. Zwłaszcza tych bardziej złożonych.

  • EDGE – technologia w teorii umożliwiająca transmisję z prędkością 236,8 kb/s. W praktyce ten rodzaj mobilnego Internetu również nie nadaje się do wygodnego przeglądania zawartości sieci.

  • 3G – powszechnie wykorzystywana technologia przesyłania danych. Jej zdecydowanym minusem jest uzależnienie od zasięgu telefonii komórkowej trzeciej generacji. Przepustowość łącza w tym wariancie wynosi maksymalnie 21,5 Mbit/s. Standard ten pozwala na komfortowe surfowanie sieci.

  • LTE – obecnie najczęściej wykorzystywana opcja Internetu mobilnego. Gwarantuje doskonałą łączność, której prędkość uzależniona jest głównie od odległości od nadajnika oraz rodzaju urządzenia wykorzystywanego jako odbiornik. W najlepszym wypadku oferuje on możliwość połączenia z prędkością wynoszącą nawet 200 Mb/s.

Czym kierować się przy wyborze Internetu mobilnego?

Ciężko jednoznacznie wskazać polecany Internet mobilny. Bardzo ważnym czynnikiem, który powinien mieć na uwadze każdy, kto chce zdecydować się na tę usługę, jest pakiet danych. Jest to ilość informacji, jaką możemy pobrać w ramach wykupionej opcji. Zazwyczaj jego wartość wyrażona jest w GB.

Co, gdy skończy się nam pakiet danych? W praktyce można spotkać z się dwoma rozwiązaniami. Pierwsze z nich przewiduje znaczny spadek przepustowości łącza. Internet mobilny obniża swoje możliwości, a co za tym idzie, spada komfort korzystania z niego. Druga możliwość, o wiele rzadziej spotykana w dzisiejszych czasach, to doliczanie dodatkowych opłat od ilości ściągniętych danych. Naraża to użytkowników na spore straty finansowe. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie przeczytać umowę.

Wielu operatorów oferuje już Internet mobilny bez limitu. Jest to kompleksowe rozwiązanie, które przypadnie do gustu najszerszemu gronu użytkowników. Oczywiście, wiąże się ono z większymi kosztami.

Kolejnym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę, jest zasięg operatora. Nie każdy dostawca usług będzie zdolny dostarczyć pożądany przez ciebie standard do miejsca, w którym chcesz korzystać z sieci.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.